Dessa underbara ungar!

Saga har börjat bli så stor. Hon är en egen liten person med en egen vilja. Vägrar äta barnmat å barngröt nu... Det ska vara MAT och SMÖRGÅS! Idag har jag fått i henne två skedar gröt men hon har även ätit en halv macka med ost... Å hon ska alltid äta det vi äter. Går inte att ge henne barnmat när vi äter annat. Till lunch matar jag henne innan jag äter. Då går det bra. Men till middag vill man ju ha hela familjen samlad vid bordet. Nåja, det blir till å salta mindre bara. Idag blir det lasagne... Undrar om hon kan äta det... Får salta mindre som sagt. Sen älskar hon majs å ärtor å sånt som går att plocka med.

Å Freja har börjat med nåt nytt. Hon har aldrig varit svår att lämna på förskolan men igår så tog det en kvart innan hon gick in. Jag tror att hon testar mig, men då gäller det att inte vackla för då går det åt skogen ;) Å när jag hämta henne igår å sa att hon skulle åka buss med mormor (som brukar vara en hit) så grät hon å ville vara hos mamma. Hon ville vara hemma å mysa med mamma. Svårt att säga mot det :) Men när vi väl var hos mormor så var det ju roligare. Snuttan min. Idag får vi se hur det går att lämna. Jag ska städa huset idag å det går bättre utan henne. Å dessutom har on mycket roligare på förskolan då.

Ikväll blir det bad med älsklingar å imorgon e de fredag! I helgen blir det spelkväll förmodligen å på söndag ska hela familjen in till stan å köpa färg till tak å väggar i hallen. Blir nog en sväng till IKEA för Freja pratar om "lilland". Alltså "Småland" som finns på IKEA. Hon älskar det stället. Min stooora tjej!

Nu ska jag snart väcka henne för förskola!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: jessica

stora tjejen.. :D nu har hon blivit stora tjejen ska äta samma som er =)kram

2011-03-18 @ 09:48:02
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: jessica

stora tjejen.. :D nu har hon blivit stora tjejen ska äta samma som er =)kram

2011-03-18 @ 09:48:16
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Linda - Bf 8april!

åå underbara barn! <3

2011-03-19 @ 19:34:34
URL: http://minigrodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0