Bra Thessan!

Japp vägde ju ett halvt kilo över mitt mål i måndags men dagen efter var jag vid målet! Fan va lätt det är, både att gå upp å att gå ner. Men ibland e jag lite orolig över att jag går ner för fort. Har hört at det inte är bra att gå ner för fort när man ammar. Men jag äter både nyttigare å oftare än innan så jag tycker inte att det borde vara någon fara... Eller???

Å det går bättre med stegräknaren också. Har ju fattat hur den fungerar nu. I måndags gick jag inte så mycket eftersom Freja var hemma. Det enda vi gjorde var att gå till brevlådan å sen vidare till en traktor som Freja ville titta på. Så det blev bara knappt 5000 steg. Men idag har jag varit duktig. Redan över 6000 steg å det är inte ens lunch.

Å dieten går alldeles utmärkt. Frukost ca 7, lunch ca 12, mellis ca 3, middag ca 5-6 å kvällsfika vid 9. Men jag är dålig på att göra lunch. Det blir typ ett större mellanmål oftast men det står i min bok att det är okej så jag kör på det. Å Tomas följer med å äter som jag gör. Innan gjorde jag typpotatis eller ris till Freja å honom men nu äter han som jag. Vi får väl se hur det går för honom.

Nu hade jag tänkt klippa gräset medan Saga sover men precis när jag gick ut genom dörren så började det regna... Jaha, så jag fastnade här då. Känner inte för att gå ut i regnet. Det får bli nåt annat då.

Har nämligen bestämt att göra något för huset varje dag, något för mig å något för barnen. Idag har jag gjort inneträning för mig, tänkte klippa gräset för huset å leka med barnen. Nåja, jag får väl titta på dräneringen å se om jag kan lägga nån kantsten där.

Nu blir det lunch. Omelett tror jag att det blir.


Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0