Nu är hon här!

En litet tjej till vart det. Å freja hon donar med henne, ger henne täcke å pillar på henne. Tyvärr säger hon lillebror hela tiden men det är noog för att det är lättare att säga än lillasyster.

Ja jobbigt vart det. Hade värkar ändå från midnatt, kunde inte sova alls. Väntade hemma länge, men värkarna blev aldrig outhärdliga. En barnmorska tyckte dock att vi skulle komma in och kolla å ventuellt få något att sova på, så vi åkte in på eftermiddagen å lämnade Freja hos mormor. Mormor skulle ta med Freja å plugga på onsdagen å sen åka Lännakatten, så de skulle ha det bra. Tomas å jag gjorde liote ärenden på stan innan vi tog oss till förlossningen. Kände dock på mig att vi skulle bli hemskickade eftersom värkarna fortfarande var uthärdliga, å så vart det. Hem med två citodon. Så vi åkte hem för att försöka sova men väl hemma drog det igång på riktigt. Jobbigt vart det å vad jag än gjorde så blev det inte bättre. Duschade varmt, åt upp tabletterna å värmde vetekuddsr men inget hjälpte.

Efter bara två timmar efter att vi kom hem så ringde jag förlossningen å de sa åt oss att komma in igen. Å den här gången gick det undan. In i kontrollrummet men förmodligen var jag nästan helt öppen för vi fick direkt komma in på ett förlossningsrum. Efter bara ett par minuter kände jag av krystvärkar men då började det jobbiga. Sötnosen låg för högt och hade fastnat med huvudet bakåt så jag fick inte krysta, å det var INTE kul. Efter många timmar (kändes det som, var nog bara en timma) med olika ställningar och guds gåva till kvinnan (lustgas) så fick jag äntligen börja krysta. Å efter tre krystningar var hon ute.

Saga. Du ville inte ut, men när det väl var dags kom du fort. Nu sitter hon här breve Freja i pappas famn å myser. Å Freja tar väldigt väl hand om henne. Hämtar grejer till bebisen o donar. Sötnosar!

Älskar er så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0