Massflykt hemifrån!

Ja det märks verkligen att man har börjat jobba nu, man sitter INTE vid datorn så mycket som jag gjorde förr... Men men det är skönt att va tillbaka på jobbet igen. Men det känns verkligen inte som sommar nu, å inte att det är midsommar nästa vecka... Känns mer som maj eller nåt... Men  det blir väl bättre snart.

Å mamma har gjort sin operation igen nu. Det gick bättre än förra gången, så nu hoppas vi på bättre resultat. Hon kom hem igår så jag tänkte åka upp en stund efter middagen å hälsa på.

På tal om igår så hade vi besök igår... En liten kaja som inte kunde flyga än, en unge sonm nog hade försökt flyga hemifrån. Vi räddade stackaren från katterna men sen var vi väldigt rådvilla. Vad skulle vi göra av stackarn??? Efter många om å men å funderingar så satte jag honom vid den stora björken hos grannen å sen höll jag katterna på den andra sidan av huset. Han var borta sen när jag kolla så jag hoppas på det bästa. Han var ju för söt...

Observera katten i bakgrunden å min bekymrade min.

Som om det inte var nog med det så räddade en jobbarkompis en likadan liten fågel idag på jobbet. Barnen var sååå oroliga. De trodde att en katt skulle komma å äta upp den så vi satte honom (henne?) uppe på brandstegen på en filt. Han satt fortfarande kvar när jag gick hem men vi hoppas på att han kommer iväg snart... Verkar vaa en massflykt från hemmen...

Nu blir det kyckling till middag å sen ska vi nog hälsa på mormor innan jag tänkte sätta mig ner med ett vinglas... Mmmmm, nästan tur att det regnar för annars hade jag haft dåligt samvete om jag inte målar... Hehe, det är bra med regn ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0