Borta bra men hemma bäst!

Ja, det är verkligen skönt att vara hemma igen, även om vår minisemester var alldeles underbar! Freja var som en ängel hela tiden. Hon var lugn på flygresan ner, somnade på bussen till Milano å sov under flygresan hem. Å inte fick hon ont i öronen heller! Mmmm hon var verkligen snäll. Flyget hem var försenat så tyvärr missade vi tåget med ca tio minuter. Men vi uppehöll oss i Nyköping med lite middag medan vi väntade på tåget. Freja blev trött på tåget så hon krånglade lite de sista minuterna på tåget,men det var inte länge.

Å själva semestern var så skön. Över tjugo plus alla dagar, upp emot tjugonio tom. Vi gick å gick å gick,från nio på morgonen till fem på eftermidagen så var vi ute å gick,men pauser för fika å lunch å sånt. Sen efter en kortvila på hotellet så gick vi lite mera... Jag överdriver nog inte om jg säger att vi gick typ 7 mil under de här daarna, ska försöka räkna ut exakt hur mycket det blev sen... Ja vi gick så mycket att jag har gått ner ett kilo under semestern, trots all godis, glass å ypperligt god mat! Hehe flera såna semestrar tack....

Det jag mest kommer minnas är lilla Matteo och Jokobo. Matteo träffade vi under middagen på lördagen. Han var så nyfiken på Freja, å fy va de busade. Trots att han var ca två år så hade han jätteroligt. Freja fick tom. ett chokladägg av honom! Även om hon inte äter choklad just nu så behöll vi det som ett minne. Jokobo träffade vi under middagen på söndagen. Även han var intresserad av Frejaå de busade lite under kvällen. Av honom fick Freja en våtservett, kanske för att hon var sååå kladdig! Även den har vi som minne... Ja, Freja har verkligen charmat brallorna av italienarna, förutom dessa "presenter" fick hon även ett chokladägg till, en massa "gelato" (glass), en hatt, bullar å kakor å en massa annat.

Å jag å Tomas har gått runt å tittat på alla sevärdheter. Vi har sett "Doumo" (domkyrkan), "La Scala" (operahuset), gallerian Le Emmanuel, Slottet Sforisco, parker, akvarium mm. Ska kolla upp om jag har stavat rätt sen...

Bilder får ni vackert vänta på. Jag lovade Tomas att vi skulle se på bilderna tillsammans ikväll. Å jag håller vad jag lovar ;)

Nu tvättar jag min andra tvättmaskin för idag, jag har packat å donat lite. Nu tänker jag bara vila mna trötta fötter. Blir nog en kort promenad idag sen ett skönt fotbad! Mina fötter känns inte så sköna idag... Vad kan det bero på???

Kommentarer
Postat av: Ulrika och Alice

Hej! Ni verkar ha haft en underbar minisemester. Skönt att komma iväg lite!

Kanske ses vi i morgon på kyrkis!? Hoppas!

Jag pratade med några av de andra mammorna där förra veckan och undrade om dom inte ville gå en prommis efter kyrkis. Om du vill kan du väl ta med dig vagnen och hänga med!?

Ha det så bra så kanske vi syns i morgon!

Kram Ulrika och Alice

2009-04-14 @ 16:52:44
URL: http://ullisochalice.blogspot.com/
Postat av: Jessica L

hej hej.. Ni verkar haft de kalas bra där borta ju.. Lite avis.. Jag väntar spänt på att få se på bilderna, ska bli kul.

Hoppas allt är bra mer er och grattis till -1 kg :) Man blir ju såååå himla glad när vågen är snäll.. Jag är lite arg på min våg jsut nu, har ätit mycket i påsk. Jag får ju skylla mig själv.



Kram

2009-04-14 @ 17:14:09
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0