Det där vädret!

Det är fan allt folk pratar om. Å går man in på facebook så skriver alla om vädret. Ofta negativt! Men vi bor i ett land med fyra årstider och jag e glad för det. Vad trött skulle man inte bli om det bara fanns en årstid? Nej, förändring är bra! Å jag älskar vintern! Den årstid jag älskar minst är våren. Å det är bara för att det blir slaskigt, halt å kallt. Ja det är kallare när det är runt nollan än vad det är när det än minus tjugo! Jag fryser mer nu än tidigare. Det blir lixom råare å man blir bara blöt å kall. Fy för våren. Missförstå mig inte. Jag älskar när solen tittar fram å det är plusgrader å mankan ta med sig koppen ut å stå i solen och drömma om sommaren. Jag älskar när snön har smält bort å knopparna börjar spricka. När fåglarna sjunger från varje buske och det blir ljusare å ljusare. Jag älskar ALLA årstider, men den jag älskar MINST är våren.

Å jag vet, det blir att man pratar om vädret om det inte fins något bättre att prata om. Men inte jag! Jag tänker inte börja prata om vädret. Varför inte diskutera läget i Egypten? Eller bara fråga om hur de har det hemma? Fråga ut varandra istället. Lär känna varandra! Spy ut frågor över varandra. För vem älskar inte att tala om sig själv... egentligen?

Jga vet att jag älskar det ;)

Å tänk positivt alla. Klaga inte på vädret utan tänk på hur bra vi har det. I andra länder slåss de mot stormar, orkaner å tsunamis. Tänk på det du!

Love 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0