I love my work!

Sitter på jobbet å har rast. Jag äslkar verkligen mitt jobb. Det är mysigt, frittt, intressant och samtdidigt så där lagom krävande. Vi kan vara ute eller inne om vi vill, så det blir mycket utomhus såna här underbara dagar. Det är kul, man skrattar ofta åt små kommentarer och funderingar. Samtidigt som det är lite utmanande ibland. Att hitta på nya saker att intressera de små krypen med. Just nu väntar vi på att våra puppor ska bli fjärilar. Det är faktiskt synd att jag bara har 8 dagar kvar att arbeta innan min mammaledighet!

Hade en underbar långhelg på Kolmården med familjen. Freja njöt för fullo av all uppmärksamhet och alla roliga djur. Tigrar och apor var roligast. Mycket promenerande blev det och trots att det regnade i princip hela torsdagen så njöt vi alla. När det regnade som värst gick vi till delfinariet, åkte safarin och var inne på akvariet så vi klagade inte. Sen badade vi på hotellet på kvällen innan Freja slocknade i luften klockan nio! Hur hon orkade vara uppe från klockan 6 till nio utan att sova en blund på dagen och titta på alla djuren förstår jag inte! Dagen efter åkte vi till Frejas farbror Peter med familj och njöt av den första riktiga sommardagen i år! Myspys så det förslår! Åkte hem på lördagen och festade med mina släktingar och grannar innan vi åkte till svärfar på söndagen.

Nästa helg kommer bjuda på mer släktingar och sång i kyrkan. Tomas ska ut med jobbet på fredagen så jag ska försöka hitta på nåt att göra. Kanske en myskväll med film med en god vän? Vi får se.

Det är förresten ingen som vill ta hand om Frejski den 18 juni? Jag är ju egentligen ledig men chefen undrade om inte jag kunde komma och utvärdera året med min jobbarkompis annars får hon sitta själv eftersom mamma har slutat. Jag sa att jag kommer. Freja får i och för sig vara på dagis men om någon e ledig och vill ha något att göra så... hör av er!

Ta vara på er och ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Trollmor till fem

hon får jätte gärna vara här då ;)

2010-05-18 @ 16:16:08
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0