December!

Å jag älskar denna tiden! Underbara december, å underbara snö! Jag älskar det. Igår var det solsken å snön gnistrade när jag åkte å skulle lämna Frejski på förskolan och jag log hela vägen. Det är så otroligt vackert ute just nu. NJUT! Å alla ni som klagar, klä på er för sjutton, eller flytta till Italien. Här ska det vara en riktig vinter med snö å minusgrader så det så!

Idag har F varit ledig för att gå på Nickis! Å va skoj det var! Å så får vi vuxna motion också. Ja å Loppa fick klättra, springa å hoppa som galningar i två timmar... Men skönt var det. Nu e de softa en stund sen efter midddan iväg till badet å sen ska jag på syjunta. Kanske lite tantvarning på det men det e så mysigt. Pyssla å snacka skit å fika. Vem gillar inte det???

Årets julkalender har jag stora förhoppningar på. Har inte följt julkalendern på några år men nu ska det följas slaviskt. Tur att man kan kolla i efterhand på svt.se. Hann inte se den igår så vi kolla på kvällen. Än så länge verkar den bra, vi får se. Tycker fortfarande att de var bättre förr. Petsson å pelle svanslös! De va grejer det!

Alla klappar e inhandlade. Ska börja slå in de imorrn tänkte jag! Freja ska få en docka som kryper av sig själv å en doktorsväska. Ska kanske köpa några utklädningskläder med. Saga får typ en lära-gå vagn som växer med barnet. Man kan ha den när barnet ligger å sen sitter å sen lär sig gå. Verkar bra.

Annars önskar sig Freja :

En pingvin som ritar teckningar. Någon reklam som går på tv:n.
Pussel, pyssel å böcker.
Utklädningskläder, skor, hattar å väskor.
Lego eller duplo
Nicotintuggummi! (Hehe hon säger "Vill ha sån" när den reklamen kommer...)

Tja det va allt jag kom på nu.. Själv önskar jag mig en vit jul! Å det verkar slå in, om detta håller i sig!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: caroline

Vad härligt att hon önskar sig nikotintuggummi hoppas hon aldrig börjar röka.



Visst är de härligt med snö, fattar inte varför man klagar och sen klagar folk på att det är slask hela tiden eller varför de inte e någon snö, det här är de bästa.



Hoppas allt är bra med er.

kram

2010-12-03 @ 12:39:54
URL: http://carrolinea82.blogspot.com/
Postat av: Maria [Fotoblogg]

December är verkligen mysigt ;)

2010-12-03 @ 13:18:24
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0