Amningens fördelar!

Läste på Aftonbaldet nyss att barn som ammar blir smartare. Hur många bra fördelar med amning finns det inte?? Å ändå finns det folk som väljer bort amningen. Varför? För att det är bekvämare? Hur bekvämt är det att gå upp mitt i natten, gå ner till köket, värma mjölken i mikron å sen gå upp igen. Jag går bara några steg fram till Sagas säng å sätter mig i stolen bredvid tio minuter tills hon är klar. Sen vet jag att det finns många som inte kan å de tycker jag faktiskt synd om. Finns inget mysigare än att sitta så nära sin kära å höra hur hon smackar. Å de låter så gott. Sen finns det de som slutar efter första veckan eftersom det gör så ont. Ja, det gör förbannat ont i början, men det går över. Det gjorde så jävla ont första veckan så jag visste inte vad jag skulle göra. Jag fick sår å blödde. Men jag gav mig inte å se, nu går det hur bra som helst! Jag skulle gärna amma till sommaren, men jag vet inte hur ont det kommer att göra när tänderna kommer. Å de kan vara snart det. Fick ju aldrig chansen att amma Freja när hon fick tänder eftersom hon slutade själv när hon var 7 månader. Hum Saga är snart 6månader. HJÄLP! Snart kanske jag aldrig mer får amma igen!!!

Saknar det redan.

Nu är det julstök på gång. Skönt att det mesta är klart men det ska städas å julgran ska fixas. Julklappar ska slås in å familj å vänner ska hälsas på. MYYYYSIGT! Älskar julen!

"Have yourselves a merry little christmas now".

God jul alla!

Kommentarer
Postat av: V

God jul på finaste familjen och tack så hemskt mkt för julkortet! Såå sött!

Love u!

Puss puss

2010-12-22 @ 12:42:23
URL: http://sweetprincesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0