Stark som en björn

Börjar känna mig stark nu. Viljestark. Jag kan, jag kan verkligen! Hela veckan har det varit fika här å kakor där. Godsaker, bullar, munkar å sockerbomber. Men jag har inte ätit ett uns! INGENTING! Inte ens fruktsocker eller artificiell socker. Men på fredag blir det sånt. Då får jag börja med fruktsocker. Konstigt hur man kan längta efter frukt när man inte alls vill ha det när man har vanligt sockersug. Men jag börjr faktiskt känna mig mindre å mindre sockersugen. Mmmm det fungerar.

Men jag har att se fram mot saker. Jag har lovat mig själv att få fuska vid speciella tillfällen. Brorsan fyller juy 20 den 8 februari, då får jag ta LITE tårta och bullar. Men inga mängder. Sen på semmeldagen ska man väl få ta EN semla? Sen tänker jag inte tänka på dieter under kryssningen... Men sen får jag vänta till påsk då jag får ta LITE godis. Sen i maj ska jag på kryssning igen. Men sen är det sommar! Undrar om jag klarar det. Har ju fixat målet denna vecka, känns bra. Undrar bara om det kommer att funka hela våren. Om detta funkar väger jag 66 kilo till sommaren. Jag tror nog att det blir ganska bra. Har kollat runt lit på nätet å man ska typ väga 60 när man är så lång (eller kort) som jag. Men jag tror att 66 blir bra. Tycker inte att det är snyggt när man är för smal.

Så vad händer mer i mitt liv då? Freja lär sig nya saker varje dag. Hon kryper som en galning å utforskar allt,även utan mamma å pappa inom synhåll. Hon börjar även att ställa sig upp å hon kan dricka ur flaskan själv. Hon hatar när vi matar henne, hon ska äta själv, vilket skapar en massa efterarbnete för oss. Men det är kul med självständiga barn eller hur? Å bara hon får mat i sig så är det ju inte så farligt...


Att bli omkringkörd av pappa är en hit just nu!


Mmmm gott med vatten...

Frejas tänder kikar fram vilket medför löshet i magen (trots vissa personers försäkran om att man inte blir lös i magen av tänder) vilket gör att hennes rumpa blir röd å svider. Så idag fick hon krypa omkring naken på köksgolvet medan vi fixade lite. Skönt, men det bev några olyckor på golvet... Tur att vi har golvvärme iköket...

Ha det bra!
/Thess

Kommentarer
Postat av: annica

va duktig du e vännen!

2009-01-19 @ 09:25:29
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0