Melodifestivalen del 1

Tycker egentligen inte om idéen att tävla om musik. Alla tycker ju olika å hela festivalen gör en så j-a arg ibland. Som när alla länder röstar på sina grannar. Å de e inte bara öststaterna, vi röstar också gärna på våra grannar! Men det kanske beror på att vi har samma musiksmak vi som ligger på samma våglängd. Å hela melodifestivalen börjar ju gå åt skogen. Nya konstiga regler som bara är förvirrande. Mer spännande MY ASS. Det är nog bara de som sjunger som tycker att de e spännande då,å de skulle nog gärna ha bort det. Det vore bättre med en festival. Men sen e de ju kul med alla låtar,alla artister å alla kläder. Jag säger jämt att jag bara ska se på finalen, men ändå bänkar man sig varje år!

Jag tyckte nog att Petra Mede var bra. Roligt med så många kläder.Men nunnedräkt? Hur tänkte du nu? Men kul, jag älskar att se på kläderna. Vackra klänningar å paljetter. Men hur tänkte af Ugglas? Tråkigt!

På tal om henne kan jag inte med människan. Hörde idag att hon har AD/HD å det var ju inte så chockerande kanske. men jag kan inte se på henne. Å dessutom så tycker jag aldrig om hennes låtar. Tråkiga å intetsägande. Men alla tycker vi olika,det finns ju de som röstar på henne uppenbarligen. Å vilken tråkig värld vi skulle leva i om alla tyckte likadant... Bara en glass-smak, bara en klänning, bara ett par skor å bara en låt... Nej lite variation e alltid bra!

Så tillbaka till festivalen då.

Jag hejade på bidrag nummer ett å nummer fem. Fick nästan göra Heimlich-metoden på mig själv när min mardröm gick vidare till duellen! Å är det bara jag som tyckte om nummer ett?`Den var fartig, den var het, rockig å häftig. Nåja...

Men mest hejade jag nog på nummer fem. Den va så härligt "laid back", så jazzig å glad! Älskar låtar som gör mig glad! Heja Emilia!

Tomas förresten har varit på hockey idag, han e på väg hem nu. Sverige-Tjeckien. Många mål, jämt å Sverige vann. Kan man önska sig mer? Jag tror att han hade roligt ikväll. Jag tror det i alla fall. Lite öl, lite hockey å några grabbar att tjöta med. Finns det nå bättre? Kanske lite vin, en varm badtunna å några tjejer...  ( jag pratar med dig ANNICA!)  ;)

Kramisar alla! Må bra!

Kommentarer
Postat av: annica

hihihihi

2009-02-07 @ 22:39:45
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

jag o stefan gillar inte heller af ugglas.. vi hejjar på alcazar hitills iaf :)

kram

2009-02-07 @ 23:08:04
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag ÄLSKAR Ugglas, haha. Finns få texter som går så rakt in i hjärtat. Hon är verkligen sig själv och så länge hon är älskad hemmifrån så är hon nöjd. Hon är underbar :D

2009-02-09 @ 16:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0