Kort städpaus

Jag bara måste ta mig en kortis paus från städningen. Svetten rinner å jag e så pissed på Freja. Hon låter mig inte vra ifred. När jag plockar upp tidningarna så kommer hon en halv millisekund efter mig å river ut de igen. Å nu försöker hon stänga av datorn å när jag lyfter bort henne så blir hon asförbannad å skriker å bråkar... Suck... Men hon e nog trött å hungrig. Ska äta fiskbullar strax, Mmmm gott.  Ville bara skriva lite om vad som har hänt sen sist...

I går var jag till stan å va på gympa. Sen gick jag på bokrean å köpte några böcker. Det blev " Sjöjungfrun" avCamilla Läckberg, ( Älskar hennes böcker) " Män som hatar kvinnor"(som går på bio nu) och en bok av Johanne Hildebrandt. Har glömt bort vad den heter, men jag tyckte om hennes triologi: "Freja", "Idun" och "Saga". Kanske är därifrån jag kom på min älskade dotters namn? Tro jag kommer tycka om den.

Sen handlade jag innan jag åkte hem å på kvällen var det fettisdagsmässa i Knutby kyrka,så vi sjöng å sen åt vi semlor innan vi hade körövning.

Igår var vi först på kyrkis, sen åkte vi hem å åt lunch, sen åkta vi, min mamma å lillebror Erik till Eckerö med ålandsbåten. God mat, trevligt sällskap å Freja hade kul i "Alfons kajuta". Massa å handla vart det me... Vi kom hem sent,vid nio, så de va bara å slänga Frejsan i sängen...

Idag e de städdag, sen blir det bad å efterdet ska jag på syjunta hos mammas granne. Å imorgon bir det kyrkis igen å sen på kvällen ska vi till bygdegården i Faringe å käka god mat. Mmmm tacogratäng...

Men nu ska jag å Freja äta annan gott... Mmmm fiskbullar (Ja jag tycker att det är gott, å ja jag vet vad de görs av, men de e goda ändå!)

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Jessica Lindell

Jaaa barn är snabba :) hihi men söta :9 thihi..

Kommer camilla läckberg böcker på film? vet du det? kram

2009-02-26 @ 21:56:16
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0