Tråkigt mamma-inlägg...

Att skaffa barn var det bästa som har hänt! Jag känner mig så lycklig när jag är med henne. Visst kan hon va rent av fördjävlig ibland men ÅH vad jag älskar henne!

Å humör har hon. När hon måste lämna ifrån sig en leksak (eller en marraccas) som hon inte vill bli av med så blir hon SÅÅÅÅ arg. Hon skriker högt högt, men bara för en kort stund sen e hon sitt vanliga glada jag igen. Mmmm Jag fröstår inte varför alla säger att det är jobbigt att ha barn, det är ju fantastiskt. Visst finns det saker man saknar, som typ att vara lite mer impulsiv, eller att kunna gå ut på kvällarna. Men vi fixar det fint. Tomas å jag ser till att den andra kommer bort ibland. Sen har jag hört att par bråkar mer när de har små barn, men det stämmer int på oss. Har inte bråkat sen typ hon föddes.

Fan jag e som gjord för att vara mamma.

Ok, så vad händer i veckan då? Jo snart ska jag göra mat, sen sticker Freja å jag på bad. Imorgon e d fredag å kyrkis, men på kvällen blir det nog lugnt å myspys. På lördag ska vi agera flytthjälp åt söta farmor å farfar. PÅ söndag ska jag baka med mamma. Sen kommer nästa vecka med allt det vanliga, med lite undantag. Freja ska få sin andra spruta. Bilen ska lämnas in å sen besiktas. Sen ska jag ut med mina jobbarkompisar på fredag. Tyvärr ska Tomas bort med sina jobbarkompisar (SÅÅÅ typiskt att det skulle vara samma dag, jag har inte varit ute med de sen Freja kom å Tomas har inte varit ute med sina på typ ett halvår.) Men underbara Loppa ställer upp som barnvakt, hoppas bara att F sköter sig. Det är ju inte hennes roligaste tid på dagen direkt. men förhoppningsvis somnar hon fort å sover sen. Sen e d bara en vecka kvar till advent.

Fan va tiden går. Så mycket jag vill göra, så många jag vill träffa men tiden finns inte. Tja tiden finns väl, det gäller bara att se till att göra den!

Men nu ska maten fixas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0