Ensam hemma idag!

Ja, idag har det bara varit jag å tjejerna. Tomas har jobbat lite extra och sen kom han hem haltandes. Han har ramlat ner från en bock på 1,5 meter och vrickat foten. Den var svullen och lila såjag tvingade honom att ringa sjukvårdsupplysningen. Efter ett låååångt samtal med en sjuksköterska så fick han åka till akuten. Hoppas verkligen inte att det är allvarligt. Men han kan röra tår å stödja lite på den så så illa kan det ju inte vara.


Annars planerar vi inför lördagen å kulturnatten. Vi verkar bli ett helt gäng som ska in. Eventuellt kommer Jenny, Mathias å Tindra från Strängnäs, sen ska vi möta Loppis å Rickard å Fia inne på stan. Ska bli skoj. Årets måste blir att träffa Bamse å riddarshowen. Sen finns det ju en massa annat att se. Fins över 300 saker att se, göra å uppleva! SKOJ! Längtar så!

Å bantningen fungerar fortfarande fint, trots en lördagkväll med alltför mycket av det goda. Kände mig bakis i söndags, trött efter för lite sömn, allmänt hängig å seg och illamående efter all socker...

Förra veckans steg blev i snitt 6500 steg om dagen. Inte alltför mycket men ganska okej antar jag med två små barn. Alltså blir målet denna vecka att öka, helst över 7000 steg om dagen. Idag har det inte blivit någon promenda eftersom Freja varit hemma, men imorgon ska hon till förskolan å då ska jag ut å gå! Ska se till att få många steg denna vecka. Å antar att det blir ganska många steg på lördag ;)

LÄNGTAR!

Ha det bäst alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0