Walking in the air

Håller på å spelar lite gitarr just nu. Har städat hela huset å sen ätit lunch men det är lite tid kvar innan jag ska hämta F på förskolan så jag satte mig med guran en stund. Funderar skarpt på att lämna in guran på reparation, den skorrar så illa...

Nåja, jag tränar på "Walking in the air", en jättefin låt från Irland som jag kommer ihåg sen jag var liten. Då såg jag en film om en snögubbe som tog med sig en pojke på en flygtur. Jättefin film å vacker låt. Funderar också på andra fina låtar som jag kan spela.

Funderar på hur jag ska gå vidare med musiken. Kanske jag ska börja i en mer avancerad kör. Kanske jag kan börja spela mot betalning på bröllop å dop mm. Eller bara skaffa mig en sångpedagog. Å en gitarrlärare! Men det är dyrt å jag vet ju inte än vad jag ska göra med det. Jag vill bli bättre, avancera, men varför? Jag vill inte bli kändis, å jag tror inte att jag kan det heller. Det räcker gott å väl att bara sjunga å spela hemma, men jag vill ändå bli bättre. Å andra sidan så blir jag väl bättre hela tiden, övning ger färdighet!

Vet bara inte vad mitt mål är med musiken...


Nu ska jag spela "dust in the wind". Om ni kan någon bra låt så kommentera gärna.

Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0