Vabbar...

Jaha, nu vabbar man igen då. Freja hade feber igår kväll. Men nu verkar det ha gått över, men hon har ögoninflammation istället nu så det blir att va hemma en dag till i alla fall. Det bästa med att va hemma är att man hinner med så mycket. Vi har städat akvariumet och fixat lite med renoveringen. Tänkte städa lite när hon sover sen. Men jag ska också ta det lugnt å vila min arma rygg... Har till och med planerat in lite vila i min dag.

Ja jag planerar. Allt! Jag har skrivit upp vad jag tänkte honna med idag. Å ibland gör jag såna planeringar frö hela veckor, månader och år. Jag har en grovplanering med vad jag ska hinna med under året. en har jag en veckoplanering där jag skriver in sånt jag ska göra varje vecka. Jag är en planerare. Synd bara att Tomas inte är sån. Han är impulsiv. Å jag kan bli sur om han förstör min planering, vilket han ofta gör. Men det är lite skönt också. Jag är så oimpusliv så att det är läskigt.

Sommarens semestrar är planerade. Faktiskt så är de närmaste tre somrarnas semestrar planerade...

Sommaren 2010

Vi tar det lugnt i sommar pga kommande bebis. Men innan bebisen kommer tänkte vi ta med Freja till Kolmården. Typ maj nån gång. Hon älskar djur och Bamse så det ska bli skoj. Skönt för henne att få vara ensamma med oss också, sen kommer ju bebisen och tar upp all tid... Sen ska vi bara ta ut båten i sommar. Åka till Norrtälje o sova där ett tag. Eventuellt ta båten till Stockholm och Strängnäs. Beror på bebisen...

Sommaren 2011

Under juni någon gång ska vi åka till Legoland. Tomas syster med barn å barnbarn ska dit så då tänkte vi hänka på. Bebbe e väl för liten men Freja tycker nog att det är skoj. Sen på vägen hem blir det stopp på Liseberg å då blir jag nöjd. På sensommaren ska min kära mamma bjuda oss utomlands. Hon fyller jämnt å tar med alla barn å barnbarn. Men det blir inte så långt eftersom det blir två ettåringar som ska med. Kanske södra europa.

Sommaren 2012

Denna år fyller Tomas syster jämnt å hon ska åka en bussresa runt Toscana. Jag älskar Italien, har varit i Rom coh Milano och älskar det! Så vi bestämde oss för att hänka på. Mmmm god mat, vacker natur och underbara människor! Längtar! Men det blir på våren så på sommaren måste vi hitta på nåt med barnen. Blir väl en Sverigesemester. Barnen får stanna hemma under Toscana resan, tror inte att de uppskattar en bussresa genom halva europa. Har lite ångest över att lämna de hemma. Men men...

Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0