Världen är vacker!

Världen är en underbar plats! Visst finns det idioter, smärta och fel men det finns så mycket fint och vackert som man ibland glömmer att det finns. Kolla bara ut genom fönstret och titta på snön, tänk inte, bara titta! Glittrande, vit och ren. Allt är så vackert. Som ett skyddande täcke av tusen diamanter. Mmmm jag gillar vinter och snö. Men det är klart det skulle kunna räcka med snö nu. Hoppas bara att det kommer lika mycket snö varje år. Tänk om det är sista gången Freja får uppleva en riktig vinter. Sorgligt!

Vi e hemma idag igen. Freja hade skyhög feber i tisdags kväll, men idag verkar det vara bra. Hon hade nog klarat av dagis idag men det är lika bra att vara hemma och vila ut en dag till. Och fredagar är alltid lugnare på jobbet så då kunde jag vara hemma idag. Igår var ju Tomas hemma. Då har jag min långa dag på jobbet och så skulle morsan vara borta så då tyckte jag att jag behövdes mest.

Idag funderar jag på att dra in till stan en sväng. Handla lite till helgen. Å så fyller ju brorsan år och så ska vi på maskerad.

Freja e för söt. Pratar för fullt nu. ibland är det svårt att fatta vad hon vill men det kommer. Igår skulle jag rita en "picka" åt henne på ett papper. Vi ritade en prick, en pistol, en flicka... men inte nåt av det var det. Å när hon vill ha nappen säger hon "mack". Sötisen min! Nu har vi snart ätit frukost i en timme. Hon älskar verkligen att äta min bebi. Skönt tycker jag.

Blir väl lugnt ikväll. Trodde att det var melodifestivalen ikväll men den börjar imorgon. Men det blir nog lugnt i alla fall. Freja har ju varit sjuk också så det är väl dumt att åka nånstans. Men på lördag ska vi först till mamma och fira brorsan å sen på maskerad. Freja sover kvar hos mormor så vi kan stanna länge länge länge! Men vi får se, jag är väl trött vid tio som vanligt... Ska försöka stanna till efter midnatt i alla fall.

Nej, nu vill donnan tvätta händerna. Vi ses senare!

Love T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0