ISO!

Jaha då har man börjat försöka gå ner i vikt igen då. Det har verkligen inte blivit nå bra i sommar... Men nu e de höst å dax igen. Vi har ordnat en grupp på jobbet på 5 pers som träffas en timme i vecan å pushar varandra. Blir nog jättebra. Det är så mycket lättare med lite hjälp. Har börjat på nåt nytt (för mig i alla fall). Iso-dieten. LÅter skitbra faktiskt, men ska äta lika mycket av allt. Alltså kostens energiinnehåll ska bestå av en tredjedel av varje. Alltså ska jag äta mindre fett å mer proteiner. Låter väl inte så konstigt? En tredjedel av energin ska komma från fett, en trededel av proteiner å en tredjedel av kolhydrater. Det värsta är att jkag inte får äta mackor, snacks, godis eller alkohol. Men det ska nog gå! Om jag fixar det bra så kommer jag att gå ner ett kilo i veckan!

Problemet är att jag äter mycket på jobbet. Lunch å mellanmål. Å jag tycker inte att det är okej att ta med sig annan mat än det de äter. Men då får man väl försöka räkna ut vad som blir bra. Men eftersom jag e nybörjare så e de skönt att ha Anne på jobbet som har hållit på med detta ett tag nu. Hon kan verkligen!

Ett annat problem är att jag inte kommer ut för att träna så ofta. Jagtar en snabb promenad under min rast, å sen jobbar jag i rädgården hemma. Men att måla tar inte bort många kalorier... Fast igår städade jag övervåningen, krattade upp alla äpplen o klippte gräset, så det var den träningen! Idag ska jag å Freja på bad, men där blir det inte så mycket räning eftersom jag har Freja med mig. Å jag är där för hennes skull. Sen ska jag på möte så hela kvällen försvinner.

Imorgon e de fredag å då tänkte jag inte träna så mycket, kanske en promenad i alla fall. Men på lördag ska vi in till kulturnatten å då blir det promenera av! Men inget godis! Å bara en sallad till lunch.

Heja mig!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: stefan

de kommer gå så bra. lycka till /stefan

2009-09-10 @ 19:51:33
URL: http://www.slangensblogg.blogspot.com
Postat av: Loppa

Gumman ska du också börja. Man ska aldrig utesluta det som är gott. Då blir ju suget så enormt när det kommer. Lördagsgodis i lagom mängd skadar inte vikten. Se bara till att sköta alla måltiderna som man ska, så kommer du att lyckas! :)

Puss o Kram

2009-09-11 @ 12:19:32
Postat av: Vickie

Lycka till, heja dig! kram

2009-09-12 @ 21:33:38
URL: http://sweetprincesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0