Längtar!

Jag är väl den enda i Sverige som längtar till jobbe nu i semestertider? Men så är det. Om en vecka ska jag börjajobba igen å jag längtar så! Saknar de små liven!

Idan har vi varit å gjort Stockholm med Loppis! Shopping, trevligt umgänge å god mat å glass! Underbart! Å hela långhelgen har vi jobbat på huset. Det går undan nu, mest för att snälla mormor (Frejas alltså) har varit barnvakt. Tack!

Staket så att en vis liten dam inte rultar ut till vägen.


Det behövdes VERKLIGEN målas...


Å den hemska uteplatsen är nu i himlen!

Tänkte på en sak idag när vi satt på McDonalds. I Happy Meal finns det två olika leksaker! En för flickor å en för pojkar. En söt liten kattunge som älskar rosa, blommor att baka å¨handla skor! Å Spindelmannen som kastar sig mellan hus å¨räddar tjejer. Gissa vilken avdessa som var till vilket kön? Det är ju sjukt! Okej om de i alla fall frågar om min tjej vill ha spindelmannen eller Hello Kitty, men nej. De bara kastar till oss nån rosa jävla grej... Jag blir så förbannad! Å i alla klädesaffärer är det uppdelat i tjejkläder å killkläder. Å ena sidan gulliga rosa klänningarmed ryschpysch, volanger å hjärtan. Å andra sidan marinblåa skjortor med flames å dödskallar... Jag vill ha coola kläder till min tjej! Var hittar jag dessa!! Jag handlar massor av kläder på killavdelningen, men då står det att det är för killar på kläderna! Sjukt! När en fyraåring redan har delat upp toaletterna i tjej- å killtoaletter efter vad de innehåller (den ena har blommor på väggarna, den andra har en haj hängande i taket) Då har det gåt för långt.

Jag längtar till att få börja jobba igen, då ska jag minsann lära barnen att det inte är någon stööre skillnda mellan killar å tjejer...

Kommentarer
Postat av: Annica

www.rockabybaby.se

kolla den sidan där finns det coola kläder, sen kan man googla efter butiker det finns massor!

kram

2009-05-26 @ 12:43:58
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det är bra :)

var med en kompis på stan igår och kollade på lite kläder fanns en jätte gullig klänning som inte var rosa :)

Kram

2009-05-26 @ 15:16:33
URL: http://carrolinea.blogg.se/
Postat av: Vickie

Go you! Håller helt med. Killar ska leka med dockor lika mycket som tjejer (om ngn av dom vill förståss) och ha coola kläder. Könsroller 2009 börjar kännas jäkligt ute! Du som förskolelärare kan verkligen göra skillnad gumman!

2009-05-26 @ 22:26:40
URL: http://sweetprincesss.blogg.se/
Postat av: ANNA

Men svägerskan! Va du i stan å inte hörde av dig till mig!!?? Stryk skulle du ha!! =)=)

2009-05-27 @ 11:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0