Julefrid!

Jaha så nu är man ledig i fyra veckor då! Nice. Gäller bara att ha något att göra varje dag,särskilt för Frejas skull, annars blir hon väl galen! Men vi har fullt upp ändå. Imorrn ska vi gå lucia i Faringe kyrka å sen ska vi till min mormor på middag. Sen ska vi vara på förskolan hela måndan eftersom de firar lucia därdå. Sen på tisdag ska vi baka å på onsdag ska vi till förskolan igen och hälsa på tomten. Sen ska vi nog städa på torsdag och mysa på fredag. Hoppas på snö också för då ska vi åka pulka och göra snögubbar så det skriker om det! Älskar snö! Och enligt aftonbladet ska det komma snö både på tisdag och på nosdag! Hoppas hoppas!

Idaghar vi varit duktiga, ett tag i alla fall. Vi har gjort massa ved och hälsat på mina föräldrar som kom hem från tre veckor i Asien igår. Sen har vi mest slappat på eftermiddagen, men det är väl lagligt? Det är ju iallafall lörda! Snart e de dags för middag å sen blir det familjemys. Lördagsmys!

Planerar lite inför julen. Funderar över vad man ska ha på julbordet, har lite ångest över att missa nåt, men tror att det viktiga ärmed. Skinka, köttbullar, prinskorv, Janssons frestelse, vanlig potatisgratäng och kokt potatis. Sillar och rökt ål och revbensspjäll med sås. Hmm nåt glömt? Efterrätt? Kakor och julgodis! Knäck, ischoklad, lussebullar och pepparkakor. Eventuellt en cheesecake med pepparkaka som jag hittade recept på idag. Får se. Ska bli skoj å ha jul hemma i år. Första gången! Å då är det ju skönt med några veckors ledighet innan. Sen efter jul blir det ju 30-årsfets o då ska man planera det med. Hm var det verkligen så bra planerat det här?

Var förresten hosbarnmorskan i torsdags. Alla tester såg bra ut och allt verkar fint! Skönt! Beröknat datum den 22 juni, typ midsommar med andra ord. Är i vecka tretton nu. Å äntligen börjar det kännas som om det är något där. Har i och för sig mått illa länge och inte alls ätit som vanligt, men nu kan jag nästan känna nåt i maggen! MYS!

Nu måste jag mysa med min förstfödda, får inte glömma min första ögonsten!

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: jessica

:) åh mysigt med att bebisen är beräknat till sommaren :) mysigt och vara hos barnmorskan också :) spännande.. Hoppas du slipper illamåendet. jag tror de är en pojke i magen :) kram

2009-12-14 @ 16:38:00
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0