GOD JUL!

Oj vad tiden springer iväg. Hinner inte med att sitta vid datorn ens! Freja hade lite feber i förrgår men det verkar ha gått över. Då hörde jag att min pappa alltid hade feber dagarna före jul. Julsjukan kallas det. Får se om Freja har ärvt det av morfar. Än så är hon väl för liten för att riktigt förstå vad julen handlar om, men hon vet vad tomten är. Tomten, skriker hon när hon ser tomten på tv. Och när vi träffade tomten förra veckan så var hon inte alls rädd, hon blev jätteglad, precis som om hon visste vad tomten har med sig. Hmm? När förstår barnen vad som menas med jul?

Oj oj dan före dopparedan, men allt börjar bli klart här. All mat inhandlad, allt godis gjort. Städat klart hela huset och fixat alla klappar. Julgranen är klädd å klar å extra bord och stolar är hämtade! Ikväll ska vi åka å hälsa på min farmor å farfar och sen ska vi till gulliga morbror med härliga familj på julgröt! Mmmm, en ny tradition som man inte får missa! Å söta farmor då. Jag känner mig som en liten flicka när jag pratar med henne. Mysigt att få känna sig så ibland. Å så sitter hon bara å gullar med mig och med Freja å pratar om hur fina å söta vi är! Underbart att få höra ibland! Gullfarmor!

Imorgon är det dags. Först morgongröt, sen ska Tomas åka å hämta sin pappa och bror. Sen får vi väl laga mat halva dagen! Tur att Tomas å Tage e så duktiga på sånt. Å de tycker om det med. Tur, för jag e ingen matlagare! Jag bakar hellre. Å äter. Hehe. Sen kommer resten för "Kalle Ankas jul" å sen rullar det på. Kul, jag fullkomligen älskar jul! ÄLSKAR DET!

Å Tomas han fixar i köket. Han har jobbat på skitbra nu. Är nästan klar med köket. Snart är det bara fönstrena kvar, men det hade vi tänkt vänta lite med.

Önskar er alla en underbar jul och ett gott nytt år! Se till att ta hand om varandra!

Ha det bäst! Thess

Kommentarer
Postat av: stefan

god jul :)

2009-12-24 @ 09:22:13
URL: http://www.slangensblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0