Arga snickaren

Ja här sitter jag ensam och kollar på arga snickaren. Tomas e hos en arbetskamrat. Jag tittar på arga snickaren varje onsdag. Dels för att jag tycker att det är skoj, dels för att få idéer och dels för att se att andra har det sämre än vad vi har det. Vi har inte renoverat någonting inomhus på hela sommaren. Vi började på ett sovrum på övervåningen i våras å sen har det stått vilket resulterat i att hallen uppe har varit överfull med saker sen dess. Det ser inte så skoj ut, men det går att leva i. Men sen tänker jag på vad vi gjort i sommar egentligen. Vi har grävt i trädgården, vi har fixat bra parkering och vi har byggt vedbod/uthus. Och när jag säger "vi" menar jag Tomas. Han e såååå duktig, han klarar fan av allt! Å själv! Han anlitar inte mycket hjälp. En rörmokare och någon elektrikerkompis. Annars fixar han allt själv. Jag e så lyckligt lottad! Å dessutom e han rolig, snäll,glad, uppmuntrande och generös. Älskar honom. Mycket.

Men nu är det dags igen, vi ska börja fixa inomhus, börjar bli för mörkt och kallt för att hålla på ute. Vi måste fixa lite ved med, men det får vi ta på helgerna när det är ljust.På kvällar ska vi arbeta i köket. Det är ju inte riktigt klart. Lite lister, några rör som ska målas, foder runt dörrar och ett hörn som inte riktigt e klart. Sen måste fönstren bytas men det tar vi efter nyår. Vi vill bli klara till slutet av januari februari. Sen jobbar vi stenhårt på sista sovrummet uppe. Vi vill ha det klart till sommaren. Sen över sommaren så jobbar vi vidare ute. Tomasplanerar att fixa utebelysning, göra några trappor å fixa klart uthuset. Jag räknar med att få rensa de gamla uthusen, det tar väl hela sommren bara det. Sen jobbar vi på med övervåningen till sommaren därpå o sen får vi se. Om vi blir klara med övervåningen till den sommaren så ska vi bygga ut. Större vardagsrum och badrum. Mmmm, badkar... Men det får ta den tid det tar. Tänker verkligen inte låta barnen komma i andra hand. ALDRIG!

 Mina favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0