Jaha då var det roliga slut då...

Ja, nu töar all vacker snö bort. Förhoppningsvis komer den till jul igen. Om jag fick önska vill jag ha snö på söndag, till första advent. Men man kan inte göra något åt vädret å tur är väl det. Annars hade det bara varit varmt varje dag, å jag älskar verkligen vinter!

Men kul var det med riktigt mycket snö. Hoppas att det inte blir den enda riktiga vintern för Freja. Nej, mycket snö, varje år ska det bara!

Ja snart är det advent, det är inte klokt vad tiden går. Alldeles nyss var det sommar, eller hur? Vi får `finbesök` i helgen. Linda från Västerås kommer för att dricka gott, äta gott å bara mysa med oss å Freja. Så jag har börjat göra julgodis som vi ska smaka. Jag tänkte göra många olika godisar så får folk prova å rösta på vilken som är godast. Då vet jag vilken jag ska göra till jul mm.

Provade göra egna julkort idag med Freja. Men det var inte lätt. Hon ville inte göra det som jag ville. Men kul hade vi.

Vi har också varit till stan och besiktat bilen. Det gick bra. Mindre bra går det för busarna på vägarna. Igår såg vi tre bussar som stod stilla och idag var jag bakom en buss som försökte ta sig uppför en liten backe. INTE DÅ! Tur att jag kunde backa säger jag bara...

Nu sover Freja å Tomas är på väg till stan för att köpa lite saker till köket så att det blir klart någon gång. Jag tror dock inte att det blir så mycket med de idag då Tomas har varit uppe sen kvart över tre! Han skjutsade mina päron till Arlanda. De ska på lyxkryssning i Västindien... Jag är inte alls avis... bara lite. Funderade på att gömma mig i bakluckan på vår bil å sen hoppa in i mamma resväska. Men jag var inte så klartänkt i morse... nej INATT vid tre...

Kolla in snön över ingången! Läskigt att gå under säger jag bara!
Tomas stackarn får skotta varje idag, å inte bara hemma utan på jobbet med!
Så här såg det ut från mitt sovrumsfönstr imorse. Nu är det bara skorstenen kvar...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det gick jätte dåligt men men vad ska man göra... flytta hem igen kanske

2008-11-26 @ 17:16:04
URL: http://carrolinea.blogg.se/
Postat av: linda

Mysigt! :) längar till fredag! :) kram på er alla 3

2008-11-26 @ 22:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0