Åldersnoja!

Jag har lovat mig själv att aldrig bli nojig över ålder. Men det är jag nu. Inte över min egen men över Frejas! Hon e ju nästan vuxen nu! Hon pratar rent, klär på sig själv och har en alldeles egen vilja å personlighet. Man märker hur fort tiden går på barnen, de växer sååå fort.

Å Saga växer oxå så det knakar. Igår fick hon provsmaka potatis, å det verkar som om hon gillade det. Hon smakade ordentligt med tungan, liksom vispade runt med tungan i röran. Hon visste nog inte riktigt vad hon skulle göra med det, men hon svalde allt. Flera skedar. Frejski fick också mata lite. Om Saga är som Freja så kommer hon att älska mat å sluka allt som hamnar i munnen. Freja slutade ju med både bröstet å vällingen när hon var 6 månader, för att hon älskade att äta maten. Å Saga är 4 månader nu. Jag kanske bara har 2 månader kvar av amning... snyft. Kanske jag aldrig mer får amma igen. Å det är verkligen det mysigaste.

Nåja, tänk positivt. Huset är alldeles nystädat. Freja är på förskolan å leker av sig. Tomas e ledig imorgon så vi ska till Nickis och sen shoppa en hel dag. Snart är det jul!

Ja julen närmar sig, det är redan november. Jag ska julstäda huset å inhandla julklappar innan december kommer. Så skönt att bara njuta av december å förhoppningsvis snön. Jag har redan julstädat nästan hela överåningen så det e inte så mycket kvar. Å 9 klappar är inhandlade... skööönt.

Men lite sorg är det i huset. Våran svarta katt Oja är försvunnen. Hon har varit borta sen  fredags å redan i lördags insåg vi att nåt var fel då hon inte stod i dörren å väntade när vi kom  hem... Vi skaffade henne när vi flyttade hemifrån tillsammans till Gimo för 9 (!) år sen. Hon har varit med om mycket... Hon har varit kidnappad å blivit sparkad av fyllon, hon har fått två kullar på 10 kattungar tillsammans, hon har kelat med oss oräkneliga gånger. Hur ska jag kunna sova utan henne på huvudkudden ovanför mitt huvud? Ska jag aldrig få vakna mitt i natten å känna henne ovanför mig? Aldrig höra henne "purra" som bara hon gör?

RIP OJA!


Vi kommer sakna dig sååå!

Love Thess

Kommentarer
Postat av: jessica

ja tänk va fort det går.. dem små blir stora.. alex har blvit stor han med.. går nästa för fort. men kul o se att dem förstår en och göra lika som en sj. kram :)

2010-11-04 @ 22:10:04
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0