Roligt roligt!

Vem behöver underhållning? Jag har en dotter... Nyss satt jag lita framåtlutad över datorn och då passade hon på att titta ner i min rumpa. "Ne bajs!" konstaterade hon och jag tyckte konstigt nog att det var skitskoj så jag började asgarva. Dumt gjort för nu kollar hon ner hela tiden och tittar så att det inte har kommit nå bajs där... Och hon har plötsligt blivit så intresserad av tv:n. Hon har aldrig sett ett helt avsnitt på nåt förrän helt nyligen. Nu börjar hon skrika högt när "Musse Piggs klubbhus" börjar. Vi köpte in några filmer till henne men de e alldeles för långa för henne. Ett avsnitt på tjugo minuter är vad hon fixar än. Men det är kul att titta på tv med henne, hon vet precis va alla heter och vad man ska göra. När de behöver hjälp så ropar de på nån grej där och Freja vet precis. Hon ropar redan innan de gör det på avsnittet.
Och vad jag skrattar åt henne på förskolan då. Hon vill inte hem med mig när jag kommer utan hon hoppar upp i frökens famn. De flesta andra i hennes ålder springer skrikande fram till sina mammor och pappor, men inte min. Men jag blir inte ledsen, jag tycker bara att det är skönt att hon trivs! Å att hon fixar att jag och mormor jobbar på samma ställe! Det är mest hennes kamrater som tycker att det är konstigt. Ibland måste jag gå förbi hennes avdelning ner till källaren och så fort de andra barnen ser mig så springer de till Freja å skriker "Freja, du ska hem!". Nej nej jag ska bara ner till källaren förklarar jag. Jag säger Hej till Freja men hon brukar bara titta upp lite fort och säga hej tillbaka innan hon fortsätter med sitt. Hon e fantastisk.

Däremot e jag lite deppig idag... Skulle till sjukgymnasten idag så jag var där klockan tio som sagt. Men han var inte där! Han är i Länna på onsdagar och i Knutby på fredagar! Å inte sa han nåt om det till mig, jag trodde för givet att han tillhörde Knutby. Nåja, vi pratade på telefonen och jag fick en ny tid på en gång, men det passade inte, så jag får ta mig till Knutby på fredag morgon istället. Å då skulle vi prata i hela 45 minuter. Han ville ta längre tid på sig sa han. Längtar!

Å imorgon ska jag å Freja till barnmorskan i Årsta. Då kan jag fråga henne lite också. Längtar, har ju inte varit där sen förra året! Känns som evigeheter sen.

Sån jäkla skillnad mellan graviditeterna. Nu har jag ont heeeeela tiden, mår piss, är trött och allmänt grinig jämt. Med Freja märktes det knappt nån skillnad, förutom sendrag och halsbränna, men det var väl inte så farligt. Å då jobbade jag på småbarnsavdelning med mycket mera lyft och lägre bord mm. Nu vet jag inte om jag orkar ända fram till slutet av maj. Men jag vill så gärna jobba till sommarlovet. Sen missar jag mina sötnosars sista år på förskolan. TRIST! Kommer sakna de som bara den!

Vet inte vad jag vågar skriva men jag skrattar så åt de på min avdelning. Men de kanske jag kan skriva mer om en annan gång, för nu visade det sig att en viss liten donna har bajat i rumpan!

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0