Bestämda!

Nu har vi äntligen bestämt tapeter och färger till sovrummet! Har pendlat mycket men nu blir det tre svarta vägger, en fondvägg som kommer att vara enbart röd och guldfärgat tak! Mörkt, mysigt, murrigt, precis som jag vill ha det i sovrummet! Tomas håller på med spackling just nu, hoppas att det blir klart till påskhelgen så vi kan börja måla taket sen. Sen upp med tapeter, in med golv, lista, gardiner och möblering! Sen kan vi börja fixa bebisens sovrum (vårt gamla sovrum). Förmodligen kommer inte bebisen att sova där förrän tills hösten men det kan vara skönt ändå att ha det klart!

Så nu har vi börjat planera sommarens projekt, å det finns att göra ute. Parkeringen ska bli klar, precis som vedbod och förrådet. Gamla "garaget" ska rensas ordentligt. Fixa fram jord, grus och stenplattor. Dränera huset och sen ska Tomas göra en paviljong! Såg så fina grejer i stan idag och Tomas sa att sånt kunde han snickra ihop. Och det är lite kul med "hemmagjort" eller hur. Så glad att jag har en så händig man!

Älskar dig Tomas!

Freja äslkar sin nya säng! Trodde att hon skulle få svårt att somna i den men det gick väldigt fort. Jag har lovat lägga ut bilder, men ni får vänta. Kan inte ta nån bra bild justnu direkt.

Två sköna veckor på G. Korta veckor, endast 4-dagars... Och påsklovet blir det riktigt lugnt, många barn lediga! Tyvärr blir inte Frejski ledig, men hon får ju ett redigt sommarlov sen. Från den sista maj till mitten av augusti! MYS! Men hon kommer att sakna sina kompisar. Får hälsa på lite ibland.

Nej, nu ska jag lägga mig i sängen å myyyysa!

Gunatt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0