Vad göra nu då?

Jaha, dag 2 av mammaledighetn här. Bara 14 månader kvar... Nej, jag har fullt upp att göra hela tiden. Var in till stan igår och lämna in bilen på rostskydd, sen träffa jag Loppa och vi handlade på IKEA, babyland och ica mm. Tyvärr var jag inte så trevligt sällskap då jag hade fruktansvärde förvärkar heeeela tiden. De lugnade inte ner sig förrän jag kom hem och la mig på soffan och halvslumrade. Sen var jag på APT med jobbet. Hehe på min första lediga dag... Ska faktiskt tillbaka en dag till. Fredagen den 18 från 9-14 är det utvärdering. Lovade att dyka upp om vi inte e på BB...

Ja nu är det många som lägger bud på när bebben ska dyka upp och vilket kön det är. Det verkar som om de flesta tror på en kille. Mest för att jag mår så annorlunda nu jämfört med Frejski. Några går på bebbens låga hjärtljud också. Men dagen D är mest intressant. Några tror den 19 juni, eftersom min kusin ska ha fest då och när Freja föddes så skulle vi också dit på fest. Andra tror den 20 juni, för då fyller min morbror år. De flesta tror midsommar men mormor önskar den 13 JULI eftersom min gammelmorfar fyllde den dagen, och Tomas fyller på min gammelmormors dag å vi bor i deras hus. Tja, jag hoppas nog mest på innan dess i alla fall. Men jag lovar att jag kommer att gå över denna gång eftersom jag mår så illa.

Nåja, idag har jag kollat igenom barnkläder, leksaker, barnvagn, bilstol, skötbord mm. Den tredje tvätten med bebigrejer går just nu å Freja sover en stund. Jag längtar nå sjukt nu. Ska fixa med bb-väska och sätta ihop alla bebigrejer oxå. Kommer nog att ta mestadelen av morgondagen med...

Imorgon ska Freja till sin fröken Annica på avslutningsfest, å jag e oxå bjuden. MYS! Å på torsdag ska jag till Almunge och sjunga lite till nästa vecka. Ska sjunga i kyrkan då. Sen på fredag sticker vi till Strängnäs för att se hur Jenny å Mathias bor nu när de har flyttat. Kanske ska vi till en annan nyflyttad sen på söndagen, få se...

Så veckan e fullbokad. Å nu ska jag kolla om Freja har lust att vakna...

Ha det bäst alla!

Kommentarer
Postat av: jessica

oj vila upp dig nu ordentligt!!. när är barnet beräknat? :) kram

2010-06-01 @ 15:20:00
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0