Inget än...

Klockan är nu tio över elva och jag har snart haft värkar i tolv timmar. Inga problem än så länge, de kommer var 8 minut nu. Klart hanterbara än så länge. Funderar dock på att ringa till förlossningen igen, bara för att fråga. Frejas förlosning gick mycket fortare. Då gick vattnet vid tre på natten, värkarna startade typ 5. Var inne på förlossningen vid 7 å sen kom hon tio i tre. Nu verkar det gå längre. men med Freja hade jag värkar var tredje minut ända från start utan uppehåll, det var rejält mycket jobbigare då. Nu är det klart hanterbart å jag skulle kunna sitta hemma länge till. Freja springer omkring å håller mig på bra humör. "Ont i magen?" frågar hon när jag stönar till och nu springer hon omkring med en flugsmälla å jagar flugor. Tomas e oxå hemma men han e ute just nu. Brorsan min e på väg hit med gräsklipparen så Tomas skulle röja lite i trädgården.

Hoppas det snart är dags.

Nu kom lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0