Utveckling

Ja fy vad tiden går. Jag inser att jag säger det ofta men det är sant! Jag är redan i vecka 16, snart har jag gått halvvägs in i graviditeten! Om mindre än två veckor ska vi på ultraljud! Det är sjukt vad tiden flyger! Jag kände hur bebben rörde sig i magen i går. Har känt det tidigare men för första gången denna vecka!

Och Freja hon bara växer och utvecklas hon med. Läste i en bok att ett barn i hennes ålder ungefär kan 50 ord. Aldrig att Freja kan säga så många ord tänkte jag, men när Tomas och jag pratade om det så kom vi fram till att hon faktiskt kan fler ord än så! Inga meningar än, det enda är väl "Titta här då" som hon ofta säger när vi läser. Ingen lång mening men ändock en mening!

Och Tomas han växer han också. Fyllde 30 igår. Det firade vi med en familjeutflykt på Eckeröfärjan och sen fikade vi lite hemma med min familj bara. Festen är nästa vecka på lördagen. Vi tänkte bjuda på salladsbuffé och dricka, öl och vin. Enkelt och gött! Från början har vi bjudit ca 60 pers men då har vi räknat med att alla tar med sig barn och styvbarn mm, och många verkar komma ensamma. Eventuellt kommer det väl 30-40. Vi får se. Ganska lagom tycker jag.

På tal om att utvecklas så funderar jag på att plugga vidare efter min mammaledighet. Saknar pluggandet och vill verkligen, men vi får se hur ekonomin ser ut. Kanske måste joba lite först. Vill utbilda mig till specialpedagog men det blir ju några år extra att plugga, och jag vet inte hur vi kan klara av det ekonomiskt. Vi får väl se. Drömma kan man ju alltid...

Den drömmen som aldrig besannats som dröm var den vacker att få...

Kommentarer
Postat av: caroline

Du får läsa in special pedagog på distans under mammaledigheten :) Ta någon kurs iaf. Jag tror Umeå har den utbildningen på distans och det är ganska bra att läsa på distans där ifrån =)

Kram

2010-01-09 @ 09:28:05
URL: http://carrolinea.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Åh va härligt att känna lite sparkar i magen :) en sån underbar upplevelse :D mysigt!! Spännande med ultraljud :D kramar

2010-01-10 @ 19:53:34
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0