Fantasi!

Jag tror att Freja har ärvt min skenande fantasi. Hon har flera hemliga kompisar å hon har inga problem att se andra lösningar som jag själv inte ens tänkte på. Vi har gjort julgodis idag. Jag tog fram marsipan å gjorde kulor som jag tänkte doppa i choklad senare. Men då byggde hon snögubbar av kulorna. Sen tog hon fram kavel å pepparkaksformer å gjorde hjärtan å sånt. Sen lekte hon med karamellfärger å pyntgele. Hon gjorde en jättefin julgran som hon sen tyvärr åt upp.

Å igår när vi lussade för Frejas farfar å min farmor å farfar så lekte hon att hon var hund. Sen sålde hon mat bakom stolen. Jag fick själv välja mat men min farmor fick en varmkorv. Hon fick inte bestämma själv, haha.

Det är skoj att hon har fantasi. Med fantasi har  man aldrig tråkigt. Å med alla hennes hemliga kompisar e hon aldrig ensam. De flesta är spöken en hon har en drakkompis också. Å de heter Vän, Mamma, Pappa, Väska å Drake. Sen var det nån som hette Pläpp eller nåt sånt också.

Jaha, men nu är det lunch sen ska jag väl göra klart julgodiset innan pappa kommer hem. Han kommer hem tidigt idag för vi ska till förskolan å kolla på luciatåg (igen). Men man tröttnar ju aldrig på sånt.

10 dagar kvra nu...

Love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0