Testing testing

Jag testar min nya stegräknare som kom igår. Jag har städat hela husetoch klockan är snart halv ett, men jag har bara fått ihop mindre än 700 steg! Usch, va jag e dålig.

Har också insett varför det är så enkelt att gå ner i vikt... Måste vara Sga som suger ur mig allt. Hehe det finns många positiva saker med att amma!

Vägde mig imorse igen. Borde väl inte väga mig varje dag, men vågen skriker efter mig! Å nu vägde jag 84,1! Hurra! Jag går ner mer än ett kilo i veckan å du fuskar jag ganska ofta. Igår vart det en bit mörk choklad och påmötet en bit skitgod hallonkaka! Måste få i mig socker om jag ska kunna klara av ett helt möte på två timmar om ekonomi å sånt i kyrkan...

Efter lunchen ska jag ta en kort promenad innan jag hämtar Freja, bara för att få lite flera steg...


Snart så...

Kommentarer
Postat av: jessica

härligt :D va roligt.. du kommer fixa de :D kram

2010-08-26 @ 20:49:23
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Loppa

700 steg, låter inte helt som en sanning. testa vad den går för. om man "smyger" fram/går "lätt" så ger den inte utslag.

mamma o jag upptäckte det förut när vi ville se hur mycket vi sprungit, när vi har i sthlm. Minns inte siffrorna nu. men jag hade flera tusen mer steg än vad hon hade. Vi räknade ut att jag satte ner foten hårdare än vad hon gjorde. därav det missvisande resultatet.

problem två kan vara att vissa räknare börjar inte att räkna förrän man har gått ett visst antal steg i en följd. Så att gå mellan tv - kök, ger troligtvis inte utslag.

Positivt tänkande! Du har ju småbarn, så självklart kommer du att komma upp i massor av steg :)



Du är sjukt duktig!

2010-08-28 @ 12:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0