"En borde inte sova"

Men det borde jag. Sova alltså, nu nä barnen sussar. Men det är så skönt att bara softa en stund utan barn. Och snart vaknar Saga igen å vill ha mat, så det är typ ingen idé att gå å lägga sig nu. Freja kallar Saga för Soja, så det blir hennes smeknamn. Annars har jag försökt hitta nåt gulligt smeknamn på henne men utan framgång. Men Soja e ju sött.

Har kollat på nätet efter vem Saga var. Hon va gudinna över seende och historia. Jag måste ju tatuera in något som symboliserar henne eftersom jag har Frejas smycke i nacken. Rättvist ska det vara!

Medan jag läste om Saga så hittade jag vad Sagas och Frejas hus hette. Jag tänkte göra skyltar å sätta på deras dörrar. Sagas hus hette "Sökkvabäck" och Frejas "Folkvang".

Men vi har ju lite annat att göra. Håller på med Tomas redskapsbod just nu. Skönt för då kan man rensa ut lite ställen överallt där Tomas verktyg ligger. Å de ligger överallt! I hallgarderoben, i kallförrådet och ute i garaget.

Det finns alltid att göra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0