Trasiga familjen...

Ingen rolig dag igår...
Först städade vi huset. Gick fortare än vanligt då Tomas var hemma. Han hade tid hos ögonläkaren klockan ett så han var hemma. Han hade fortfarande problem med ögat, det skavde å irriterade. Så vi var inne vid sjukhuset till ett... sen fick vi vänta... å vänta ... å vänta... Ni vet hur det är... vi kom ganska snabbt in hos en undersköterska som kollade i ögat å såg att det var något där, sen fick vi vänta längre för att en ögonläkare skulle ta ut flisan, som sen visade sig vara en metallbit! Nåja, Freja var go å glad å lekte med leksakerna som fanns där. Vi kom därifrån strax efter fyra å vr hemma vid fem. Gjorde våfflor å Freja tröck i sig minst tre stycken! Sen skulle jag lägga Freja kvart i åtta. Jag vände mig om efter hennes pyamas i en millisekund å under den tiden hann hon kasta sig framåt å ramlade med huvudet före i golvet!
Jag tror att hjärtat stannade för några sekunder. En häftig duns å sen ett illvrål. Jag tog upp Freja å Tomas kom dundrande uppför trappen så att trappgrinden for som en vante. Det kom blod ur näsan. Bara lite men jag trodde att hon hade hjärnblödning. Vi ringde och de tyckte att vi skulle komma in. Så kvart över åttavar vi inne på Akis igen... Freja fick snabbt träffa en läkare somkollade blod å annat. Sen va hon sig själv igen. Trots att klockan var över hennes sovtidså lekte hon med leksakerna till tio! Sen däckade hon i vagnen. Allt såg bra ut å hon verkade vara sig självmen de ville att vi skulle stanna så att de skulle vara säkra. Halv två var vi til slut på väg hem... Phu...

9 timmar på sjukhuset på en da... Rekord. Sen va vi innne med Tomas rygg för snart vå veckor sen å förra fredagen var vi inne å plocka ur träflisor...

Men idag är Freja sig själv. Hon sov länge (inte så konstigt kanske) men vi åkte till mormor å badade i badkaret istället för att åka på kyrkis. Nu sover hon skönt i vagnen.

Hoppas att det är sista gånge vi åker in akut med Freja. Det kommer nog att bli flera gånger men fy, man mår så jä-la illa. Men idag e allt bra. Våren är påväg, det har varit flera plusgrader i flera dagar,solen har skinit mycket på oss å jag hörde tranor när jag var ute å gick nyss...

Positivt tänkande var det...

Nu ska jag baka moccarutor...mmmm

Kommentarer
Postat av: annica

hon e min kusin! helt sjukt.

avundsjuka, vissa klarar inte av att se andra va lyckliga helt enkelt.

kram

2009-03-21 @ 19:35:50
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0