Teater om Knutby

Jag kom precis hem från Knutby teatern. Sevärd absolut! Å det var bra musikmed, kände igen minst tre från Bolandsskolan! Men sen var det själva teatern då. Minst en gång villejag ställa mig upp å skrika åt de, men jag insåg snabbt att det var dumt då det bara var teater, men hade jag varit med på en äkta gudstjänst där de pratar så... Ja då hade jag fan sagt emot! Det är otyroligt vad folk e dumma ibland! Å som folk skrattade hela tiden. Vist var det tokiga saker som sades, saker som vi andra tar som skämt. Men om det nu verkligen var så... då tycker jag bara synd om människorna...

"Kvinnan ska inte ligga som en pinne i sängen, hon ska ta emot sin man så som hon tar emot Gud..."(fritt översatt)

Djävulen ska bedrivas med sex??

Jag tror på Gud. Inte som en person, mer som ett slags väsen. Som moder jord eller Gaia. På att något finns där ute, något som styr. Men en tänkande person som medvetet styr människor och händelser... nej, det tror jag inte på...

Man har väl en djävul i sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0