De barmhärtiga samariterna!

Oj vilken helg! Vet inte hur jag ska avrunda den. Typ, fina bilar, trevligt sällskap å en finska! Jag tar det från början...

Jag, Tomas Freja å våran vän Stampe åkte till Västerås i fredags, kom fram rätt sent så vi satt ute i kvällsvärmen å drack lite öl å cider ute på tomten när vi kom fram. Gick runt i trädgården lite å bakom ett stort staket hittade vi en stackars liten tjej, max 16 år, med en massa väskor å e sovsäck. Vi frågade vad hon gjorde där å hon berättade på engelska eftersom hon var från finland, men hon förståd det mesta så vi kunde prata svenska med henne. Hon hade åkt från Finland för att vara med sin pojkvän här, men han skulle hem till sin pappa så hon hade fått en sovsäck å skulle få sova utomhus! VA FAN! Vi frsökte få henne att komma å umgås med oss å vi frågad snällt om hon behövde något, men nej, hon ville bara sova. Så vi lämnade henne där å gick tillbaka. Sen brakade det loss. Vi hörde långt borta ett åskväder som sakta kom närmare... å jag som hatar åska. Tillslut började det regna å då gick vi tillbaka till den stackars flickan å sa att hon abslut inte kunde sova ute i åskoväder. När hon fortfarande svarade nej tack så tog Linda(hon som bor där) tag i hennes väska å bar in den. Flickstackarn fick sova i Lindas sovrum å hon sov där hela natten. Vi hörde inte ett ljud från henne trots att vi var uppe halva natten. På morgonen sa hon tack å gick tillbaka till sitt staket... Hon ville inte ens ha någon frukost!

Min fråga är: hur kan någon lämna flickstackarn där ute i ovädret? Å när det började regna å åska så hemskt, varför hörde han inte av sig eler kom å hämtade henne? Det var det värsta åskovädret som jag varit med om på mycket länge. Jag hoppas hon har det bra stackaren.

Vi hade i alla fall trevligt, tog oss ner till stan på lördagen å gick runt på staden. Shoppade grejer å kollade bilar. Trevligt. Åkte hem på kvällen, vilket jag tycker är skönt, både jag å Freja sover bäst i våra egna sängar ;)

Nu e jag ensam hemma, Tomas å Freja är på barnkalas hos Tomas brorsa Peter. Stora Leo blir 6 år! Otroligt, var typ igår som han var nyfödd. Tyvärr stannade jag hemma då jag inte känner mig ok, å jag e INTE bakis. Visst blev det lite vin men man brukar väl inte få feber av det? Har lit ont i alsen å huvudet med, men inte så farligt. Hoppas dock det går över tills imorgon så jag kan ta mig till jobbet å mysa med barnen. En vecka å sen en veckas ldighet! Men inget planerat. Hoppas att båten är klar så vi kan ta oss ut med den! Det vore väldigt underbart!

Jag har inte lyckats lista ut hur man för över bilder från mobilen till daton så tyvärr kan ni inte få se några bilder från Västerås, men här kommer några bilder från Frejas å Tomas furuvikbesök för nåfgon vecka sen...



Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: annica

men guuuud stackars flicka!!!!!

hoppas du känner dig bättre snart!

kram

2009-07-05 @ 16:02:09
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0