Mardrömmar å dagdrömmar

Hatar nyheterna. Bara tråkiga lessna nyheter som bara göra mig ledsen å uppgiven. Efter allt tal om Gaza å attackerna där så hade jag en mardröm inatt. Vi var till Uppsala jag å min familj. Plötsligt blev vi ombedda att gå ombord ett tåg. Tåget åkte sen fram å tillbaka genom Uppsala ett tag innan anfallet kom Det såg ut som snö men när det kom i kontakt med någonting så började det brinna. Tåget började brinna i taket å alla försökte i vild panik att släcka. Vi lyckades å anfallet var över. Genom förnstret såg vi ett Uppsala som var annorlunda. Bränder, döda kroppar å trasiga hus överallt. Vi fick till slut gå av. Tog oss till bilen. På vägen gick vi förbi ett varuhus om fortfarande brann lite. Vi gick in å tag varsin kundvagn som vi fyllde med mat. Lastade in i bilen som mot all förmodan startade. Glada över att vi var okej så undrade vi hur det hade gått för alla andra... Usch det var hemskt. Blev nästan lite rädd när jag vaknade å det var vitt ute...

Å så har de det varje dag inne i Gaza... På riktigt...

Jag blir så ledsen.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad

/ Thess

Kommentarer
Postat av: annica

USCH VAD HEMSKT! man ska va glad att man har det bra.

hugs

2009-01-16 @ 10:03:00
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell m. familj

usch så hemskt, inge kul och drömma sånna drömmar.. hoppas du får en annan dröm snart :)



Kram

2009-01-16 @ 10:54:37
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: caroline

Det är så hemskt. Fattar inte varför dem ska hålla på. Och nu säger politikerna att man inte ska genomföra idrottsliga saker med dem länderna men jag anser att det är positivt annars kanske de bara blir värre om man lämnar dem utanför gemenskapen.



Hoppas allt är bra annars

kram

2009-01-16 @ 12:18:24
URL: http://carrolinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0