Längtan till dagis...

Typiskt, tjejen har börjat vakna tidigare på morgonen. Imorse gick vi upp halv åtta. Men jag ska väl inte klaga, en mamma på förskolan hade det värre. De gick upp fem varje morgon! Blä!

På tal om jobbet så saknar jg det sååå! Visst e de superhärligt att få vara hemma å bara rå om sin lilla totting.. men ibland bara saknar man de... barnen på förskolan alltså. Det är världens bästa jobb. All glädje å all oändlig kärlek som man får från dessa underbara naiva små varelser. Mmmmm. De är så tacksamma för så lite. Undrar när de blir tråkiga vuxna istället för dessa utåtriktade ärliga å underbara människor. De säger verkligen allt rakt ut. Har man klippt sig så säger de ärligt vad de tycker, har de frågorså ställer de de, hur fåniga de än är. Å vilken fantasi de har sen! Jag skrattar närjag tänker på de. När jag var gravid så satt de å diskuterade vart barnet kommer ut. Kanske munnen, eller öronen... Någon trodde att naveln var väl ett bra ställe att ta sig ut på. Å vad nyfikna de var då,några av de pratade med barnet genom att skrika i naveln... hehe sötisar.

Å vilka diskussioner sen.
 "Min mamma har större tuttar än du."
"Min mamma har jättestora tuttar."
"Min pappa har också stora tuttar."
"Ja, men jag har också stora tuttar." (Sagt av en pojke...)

Ja, vad ska man säg? Jag saknar de så, det tråkiga är att när jag kommer tillbaka då är mina små älsklingar stora å går på den stora avdelningen... å jag kommer säkert att hamna på en småbarnsavdelning, typ börja om från början... blä...Om jag fick välja skulle jag ha samma grupp tills de går ut årskurs sex, å jag har ju utbildningen för det... Men det går nog inte.. ska nog fråga chefen i alla fall...

SAKNAR ER! PUSS!!

Kommentarer
Postat av: annica

ja dom e härliga barnen.

snart får du börja jobba! tiden går så fort.

2009-01-10 @ 17:45:46
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: annica

hihi.. ja det börjar bli dags tycker jag me!! jag har själv inte fått bada i den än....nån måste ju passa barnen, och av nån anledning så har det blivit jag. vi får kolla almanackan och se när det passar alla tjejer.

kram

vilken helg skulle du kunna?

2009-01-11 @ 17:26:57
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0