5 år sen nu...

Nu kommer ännu mer efterhärmningar av de hemska morden i Knutby... "Vägen hem" har biopremiär i slutet av januari. Är så trött på det! Hur kan man tjata, skriva bok efter bok,göra teateruppsättningar å nu filmer om detta hemska? Visst låter det som en dålig kriminalhistoria men detta är på riktigt. Vet precis vad jag gjorde då jag hörde omdet för första gången. Gick upp tidigt ur sängen den dagen. Vet inte varför men klockan var typ 8 på morgonen å jag brukade inte gå upp så tidigt. Vi bodde i Gimo å jag satt på tv å började bläddra. Såg bilder på ett hus uppifrån, hörde någon som pratade om skjutna människor, men jag fattade inte att det var Knutby förrän de sa det. Ringde mamma som var på skidtävling med brorsorna. Alla i Knutby IF satte sig i bilarn å lyssnade på nyheterna.

Jag fattade inte först vad som hade hänt. Trodde först att det var nåt ungdomsgäng som hade gjort det... Tyckte att det varlite läskigt att veta att de var fria, men sanningen var ännu läskigare.

Kom oxå ihåg att jag tyckte synd om Helge. Hade sjungit i kör med honom och han hade ju förlorat sin första hustru för inte så länge sen. Kunde ju aldrig tro att han hade något med det att göra... Han var ju så snäll, otroligt hövlig å artig. Lugn å trevlig. Inte direkt en mördare... Fy, jag ryser när jag tänker på det.

Är det verkligen fem år sen?

Kommentarer
Postat av: annica

shiiiit e det 5 år sen nu?? my goood

2009-01-29 @ 14:45:53
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0