Musiclover

Jopp vad jag har varit duktig idag då! Har dammsugit å torkat golven i alla rum och klockan e inte tioän... Nu vet jag inte vad jag ska göra. Måste börja röja i sovrummet uppe,men det går inte med Frejski vaken. Hon hittar precis allt! Å det ligger inte lite smågrejer där uppe. Spikar,skruvar, hammare,kofot... det skulle kunna gå illa.

Men jag ska ju sjunga i Faringe (igen) nästa lördag så jag skulle ju kunnaöva lite inför det. Ska sjunga kärlekssångerå det finns det ju mycket av. Jag älskar gamla svenska visor så det blir väl någon sån. Jag tyckeräven om "Hallelujah" av Leonard Cohen. Men vi får se. Jag tar fram några låtar som jag kan spela på gitarr å övar lite. Ska träffa kantorn Cecilia nästa torsdag och kolla igenom lite. Så hon får väl bestämma lite hon med.

Nä om jag skulle öva lite nu. Vart ju inte så mycket övande förra gången, men det gick bra ändå. Brukar ju göra det. Sjöng väl fel nån gång, men det är bara att se glad ut å sjunga vidare så kanske ingen märker nåt... hehe...

Förra gången fanns världens sötaste gubbe med. Han spelade fiol och han var jätteduktig. När jag söng min låt så började han spela med, bara så där. Å vi hade inte övat det innan. Sä härligt impulsiv.

Älskar musik!

Ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0