Julen varar väl till påska?

Jaha så var den julen över! Skönt faktiskt, nu kan man bara slappna av och softa! INTE! Har ju en karl som behagar fylla trettio snart! Men det blir inte så stort. Tänker inte jobba ihjäl mig! Men skoj ska det bli i alla fall!

Julafton blev en succé. Det enda som jag vart besviken på var att jag inte kom i min fina julklänning. Men det är väl så det ska vara nu. Har faktiskt börjat använda gravidbyxorna redan. Kommer inte i mina andra jeans. De var ju lite tajta redan innan, nu går de inte att knäppa! Å älskar att vara gravid, enda gången man kärleksfullt smeker sin växande mage! Hehe.

Ja ja tillbaka till julen. Vi började fixa maten redan vid elva. Till Kalle kom alla och sen efter det var det dags för maten. Alla åt så de nästan sprack. Det var urtrevligt och jag tror att alla var nöjda med maten! Jag tyckte i alla fall att det var gott. Sen kom jultomten förbi och då blevdet fart på Frejski. Först såg hon tomten genom fönstret och då var det skoj, men när tomten kom in vart han lite läskig. Hon satt i mitt knä hela tiden och när jag ställde ner henne så hoppade hon genast upp i närmast lediga knä. Hehe, men hon tog emot klapparna av honom. Sen började öppningen. Det tog sin lilla tid. Hon ville ju leka med allt på en gång! Men dockan från oss var nog det bästa. Hon slog på kartongen och försökte få ut den så fort hon såg vad det var. Hon har lekt med den och vagnen sedan dess. Hon e för söt när hon går runt runt med vagnen. Men hon har också lekt med allt det andra. Hon fick ju grejer till spisen, kastruller, glas och teservis. Hon fick en pusselmatta som vi lekte med länge i går kväll. Och hon fick nallar och gosedjur som har sovit i hennes säng.

Ja sen jul har vi bara softat. På juldagen städade vi och åt julmiddag hos mina päron. Sen på lördagen åkte vi till mellandagsrean och köpte leksaker till Tomas, dvs. en bärbar adtor och en ny mobil. Så just nu sitter vi vid varsin dator faktiskt! Han har suttit vid den sen vi kom hem med den. Nåja det är ju jultider. Igår och idag är det bara softis. Funderar på att ta mig in tillstan imorrn för att köpa Tomas present. Får se, men det kanske e rea på deen nu.

På nyår ska vi vara hos svärfar i skogen. Mysigt å lugnt. God mat och trevligt umgänge, blir nog bara vi, Tomas pappa, bror och syskonbarn. Myspys!

Nej, tillbaka till soffan och paradisasken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0