Glömska!

Oj, hade nästan glömt vad jag hade för lösenord in hit. Konstigt hur det kan bli. Har aldrig haft problem med det men nu provade jag säkert tolv olika kombinationer innan jag hade rätt. Mysko.

Nåja nu e jag ju här. Satte mig precis ner för första gången idag. Fick sovmorgon till halv nio! Underbart! Sen upp till en låååångsam frukost. Allt går långsamt med en tjej som vill kunna allt själv. Bre mackan tar tio minuter, klä på sig en evighet. Fick tvinga på henne kläderna till sist annars hade hon fortfarande hållit på. Sen ut och göra snögubbar, trodde jag. Ingen bra snö så vi gungade lite och hämtade posten från igår innan vi snabbt gick in. Höll på att frysa ihjäl i blåsten, trots bra kläder. Blåste lixom in i själen på nåt sätt. Nåja in och städa lite smått. Sen la jag Freja att sova och städade lite mera. Nu e övervåningen klar och toaletterna. Tar resten imorgon tror jag. Orkar inte mera nu.

Har ont till och från i höfter och... tja runt där nere... E orolig för foglossning eller nåt sånt. Lite tidigt för det kanske men det kanske är en varning. Måste tänka på hur jag går, sitter och bär. Får sluta bära på donnan då. Men det är nästan outhärdligt när hon står framför mig med utsträckta händer, darrande underläpp och stora tårfyllda ögon. Kan bara inte hålla mig då. Men ska tänka på det i alla fall.

Tomas han håller på och fixar i köket. Denna veckan har han listat runt en dörr och satt upp ett skåp. Småsaker som är nog så viktiga och tar så lång tid. Men fint blir det.

Och bara en vecka kvar till jul. Åh jag önskar att jag var rik, eller i alla fall hade liiite mer pengar att röra mig med. Då skulle jag köpa riktigt fina grejer till Tomas. Som en ny mobil, för hans är helt keff, en ny dator, för denna är skit. Och sen nåt ännu bättre tills han fyller 30 den 7 januari. Ojoj, nästan så att jag glömmer det i julfixet. Men den 16 januari ska vi ha fest i bygdegården i Faringe. Tokigt att fylla år i januari, men så är det.

Blir väl bättre med pyret som kommer i juni. Hoppas att det blir som Freja, två veckor före. Men det är nog inte att räkna med. Blir nog på midsommar eller nåt.

Längtar

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: jessica L

jag fick foglossning fast de va efter v25 någon gång. inge kul. jag fick inte så där jätte ont, men gick till en sjukgymnast. allt bra med er d? :) kramar

2009-12-17 @ 16:16:16
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Trollmor

jag kände av foglossning jätte tidigt med Alva typ v.10 nånting, foglossnings bälte kan man få av sjukgymnasten via barnmorskan.

2009-12-17 @ 18:21:01
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: caroline

Hej vad skoj med 30-års fest :)

Upptäckte att Thomas är 1 dag äldre än Lars, vi ska ha fest 9 januari, inge skoj alls att jul och födelsedag blir samtidigt.

2009-12-18 @ 09:34:59
URL: http://carrolinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0