Usch på mig!

Fy vad det va länge sen jag va in här. Men så e de när man har fullt upp. Men nu e de bara en dag till som jag jobbar heltid, sen går jag ner i tid. Ska bli sååå skönt, men jag undrar hur det sen kommerkännas att gå upp igen. Nåja, nu är det ju mest (eller bara) för Frejas skull, för att hon ska slippa långa dagar på dagis å för att jag ska kunna umgås med henne lite mera. Fattar inte varför inte alla går ner i tid när de har små barn. Alla har ju rätt till det! Men det är klart, det är ju pengar som gäller idag. Hellre mycket pengar än lyckliga barn...

Men men, nu kommer en ny vecka. Veckan som vari har jag jobbat övertid så det skriker om det, men snart snart blir det mindre tid på jobbet. Även om jag ÄLSKAR jobbet, för det gör jag verkligen! Underbara ungar! ALLIHOPA! PÅ sina sätt. Visst finns det envisa små "satar" men de e ju roliga på sitt vis. Kul att de har en egen vilja! Som Freja. Å lite bus ska det vara i barn, eller hur?

Tomas syster me famlj sov över här i helgen. Det blev vin, goda pajer å ett dagsjobb hos svärfar där vi la in nytt golv tillsammans. Skönt att ha det gjort, han har haft hål i golvet länge nu. Men nu e de fixat! Dagen har varit lugn, vi har firat Frejas dopdag. Vi tänkte att hon skulle få välja vad hon vill äta på sin dopdag. Men eftersom hon inte kan berätt det än så tog vi det vi tror att hon gillar. Så det blev korv och potatissallad till lunch å köttbullar med stekt potatis, såså å lingonsylt till middag. Sen fick hon pannacotta å en massa bär till efterrätt. Å hennes dopljus sken på bordet. Mysigt!

Nästa helg ska vi på kräftskiva på lördagen. Ska bli skoj, men vi får se om vi kan sova kvar. Men vi ska ha skoj i alla fall! På fredagen tar vi det lungt, Erik kommer hem efter sitt äventyr i lumpen å vi ska hämta honom i stan eftersom mossan å fassan e uppe i mormors stuga. Ska nog låna mammas badtunna. Mmmm varmt vatten, skönt! Sen blir det väl fix här hemma på söndagen. Börjar bli smått brått nu. Har halva framsidan kvar, eller tje, mer än halva sidan kvar. Men jag har hjälpt Tomas myckt denna vecka.

Oj oj, nu ska jag duscha bort all färg från kroppen. Sen ska jag vattna blommorna ute å sen blir det fimlkväll.

Ha det bäst alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0