Äntligen fredag!

Åh nu har jag varit duktig. Jag har städat Tomas verktygssskåp å de va int lätt. men sen kunde jag äntligen städa hela hallen å så har jag dammsugit å tvättat golven nere, å de behövs verkligen. Särskilt nu när Tomas håller på å fräser in elen, det bra yr av damm...

Igår var Freja, jag min mamma å mor mor till Rimbo marknad på dagen. Vi trodde att de skulle vara mindre me folk då, men de va mnniskor överallt. Det är trångt att gå me vagnen men vagnen e bra att haför att lägga saker i. Å m in mamma tyckte nog at de va skönt att ha nåt att hålla sig i. Knske man ska skaffa henne en rullator när hon snart fyller år. Hahaha nej ja bara skoja mamma.

Men kul va de å pengar gick det åt. Freja fick en fin tröja av min mormor, alltså hennes mormors mor! Ja 4 generationer var vi på marknaden. Sen köptes det bröd, kokosbollar, trosor å strumpbyxor, å så en renkorv till Tomas.

Men har ni tänkt på att vid alla stånden (å i alla leksaksaffärer ör den delen) så ar det uppdelat i "flickleksaker" å "pojkleksaker". På ena sidan finns det rosa nallar å vackra dockor å på andra saidan finns det bilar, traktorer å åpistoler. Ja e så trött på det!!! Skulle inte Freja kunna leka me traktorer eller lego? å skulle inte Arvin (nästa barn?) kunna leka me dockor å nallar? Jag ska köpa lego å bilar till Freja när hon blir större å dockor till Arvin ( e inte de ett fint pojknamn?) Lego stärker fantasin å dockor stärker empatin. Behöver inte båda könen det?

Jag skulle vilja öppna en affär med leksaker å barnkläder som inte tänker kön! Ni kommer väl å handlar där då?

(Ja jag vet att rosa inte funkar på killar men jag skulle inte ha något rosa plagg. Alla andra färger funkar ju till båda könen eller hur? Freja har på sig gröna kläöder me insekter på som jag å Tomas hittade vid killkläderna. Skulle inte Freja kunna ha det då?)


Kommentarer
Postat av: annica

mig kan du räkna med som kund där...

2008-10-03 @ 14:20:16
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Vickie

Joooo. Mer könlösa saker åt barnen !!

2008-10-05 @ 14:05:57
URL: http://sweetprincesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0