Hösttröst!

Oj oj oj vilken tråkig höstdag... Men man ska väl inte gå å bli deppig bara för det. Jag har varit på kyrkis idag å träffat mina gamla "barn" från dagis å de muntrade upp mig rejält. Sen när vi kom hem var Freja övertrött så hon somnade i vagnen på fem röda sekunder. Så sen satt jag vid datorn med mackor å varm choklad uner en filt medan brasan i spisen värmde upp huset. Mmmm visst e d lite mysigt med trista höstdagar, men kan hålla sig inne utan att må dåligt över det. Men nu e d full fart på Freja igen, hon sitter på golvet å leker för sig själv.

Och äntligen håller de på att riva den gamla sågen, det var verkligen på tiden. Jag kommer ihåg när jag var liten för tio-femton år sen när jag lekte därinne. Lösa brädor, trappor på sniskan, tak som rasade ihop, för att inte tala om allt gift som visst finns därinne. Jag har tänkt länge på om de inte ska riva skiten snart, tänker ju på när Freja bli större å vill utforska omgivningarna lite. Men nu e d dax. De har hållit på i två veckor å nu e d bara den stora byggnaden mot vägen kvar. De e nog helt klara till advent. Ska bli spännande hur det kommer att se ut.

Det är ju å mycket som ändras i omvärlden, man hänger ju inte med. De river skog ute hos svärfar så att jag inte kommer ihåg hur det såg ut innan. Grannens hus brann ju ner i början på året så där ser det fortfarandeväldigt tomt ut, å så nu sågen som alltid har stått där som ett spökhus... Men det är ju bra med förändring.

Nu e de äntligen fredag å helg. Tomas e på väg hem med god mat å mys. Imorgon ska vi agera flytthjälp åt farmor å farfar,kanske man får träffa sin nya lillkusin då... Sen på söndag ska jag å morsan baka saffransbullar till advnt. Ja det är lite tidigt men mamma å pappa ska ju snart åka bort till staterna i tre veckor å när de kommer hem är det lucia!

Tiden går fort! Men ingen stress...


Kommentarer
Postat av: Johanna

nämen håller de på o river sågen? Vi som lekt där så många gånger... Fast det är väl lika bra det. det är ju inte så bra att barn kan gå o leka där

2008-11-14 @ 16:16:11
URL: http://knasfibbla.blogg.se/
Postat av: Vickie

Fan, jag blev lite deppig av att höra det. Jäklar vad kul vi har haft där... Och visst har vi överlevt, man kan inte skydda sig mot livet :)

2008-11-18 @ 11:54:18
URL: http://sweetprincesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0