Lucia-tjuvstart

Jaha då e de snart lucia då. I efteermiddag ska vi förbi på jobbet o visa upp oss, och så ska vi titta på de urgulliga barnens luciatåg. Det är ju så sött. Alltid någon som får syn på sin farmor och springer iväg. Alltid någon som blir rädd för alla som står å glor å måste bäras. Alltid några som står längst fram å nästan skriker istället för att sjunga. Alltid några som bara står å tittar storögt på publiken. Man kan ju inte annat än le åt dem...

Imorgon ska vi lussa för min farmor å farfar hade jag tänkt. Tänkte överraska de så de vore tråkigt om de inte vore hemma, men då kan man ju alltid dra till stan, skulle behöva handla också.

Sen är det den riktiga luciadagen å då kommer mina päron hem. Jag å Frejski ska åka å hämta de på morgonen. Tänkte ta med henne så att pappa får sova åtminstone en morgon i veckan. Själv får man ju knappt sova alls nu för tiden. Förbannade tänder, kan inte alla komma på en gång?

Men hon har varit en ängel idag. Jag städade hela nedervåningen medan hon lekte imorse. I flera timmar lekte hon själv. Det är ju fantastiskt. Jag hade städat klart redan vid 10. Skönt. Sen lekte vi å sen fick vi lunch. Nu sover hon å jag passar på att softa lite. Skönt att de sover ca tre timmar under dagarna så man får vila lite.

P å torsdagar brukar ja å Freja åka å bada men idag ska jag sjunga i Faringe, så pappa får ställa upp. Men de beror på hur hn känner sig när han kommer hem. Han har varit iktigt trött på kvällarna nu ett tag. Inte mycket blir gjort på kvällarna.

13 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0